ΕκτύπωσηE-mail

Ιστορικά στοιχεία

ΑΕΘΛΟΣ Η προέλευσης της λέξεως άεθλος βρίσκεται στην Μυθολογία μας και στο όνομα ΑΕΘΛΙΟΣ ο οποίος ήταν υιός του Διός και της Πρωτογενείας και πρώτος βασιλεύς της Ηλιδος. Αναφέρεται ότι μετά τον Ιδαίο Ηρακλή ο Αέθλιος ήτο ο συνεχιστής των αγώνων και εκ του ονόματος του οι αγωνισταί ονομάσθηκαν αθλητές. Ετιμάτο δε ο ΑΕΘΛΙΟΣ ως ο προστάτης των αγώνων.

Ο Ομηρικός άεθλος φθάνοντας στις μέρες μας συνηρημένος ως ο γνωστός σε όλους άθλος είναι η λέξη που κρύβει μέσα της τον αγώνα και την άμιλλα για την απόσπαση βραβείου. Βραβείο που καλείται να κατακτήσει ο αθλητής για να γίνει έπαθλο το οποίο θα τον ακολουθεί για πάντα. Είναι λέξη επί τής ουσίας τής έννοιας , η οποία εκπροσωπεί δια των συγκεκριμένων γραμμάτων την αθέατη της πλευρά.

Είναι μία συνεχής προσπάθεια υπερβάσεως όλων των αδυναμιών του αθλητή, δεν είναι ο απλός συντονισμός των δυνάμεων του σώματος του. Ο αθλητής πρέπει να ανεύρει το μέτρο δια της εσωτερικής γνώσης , επαληθεύων το ρητό

Η υπέρβαση γίνεται πρώτα από όλα στην ψυχή του αφού προϋπάρξει η διαρκής, συνεπής και σταθερή έφεσις σε αυτό που κάνει. Μία υπέρβαση την οποία η ψυχή καλείται να πραγματοποιήσει εφόσον διακαώς επιθυμεί να ανέλθει στο υψηλότερο βάθρο.

Πανίερος ο ΑΕΘΛΟΣ είναι ο πρόποδας επί του οποίου ανυψούται και στηρίζεται η προσπάθεια του αθλητού να φτάσει και να ξεπεράσει τον εαυτό του, να αντιληφθεί τις αντοχές του, τα όρια του. Όμως το σημαντικότερο είναι να γνωρίσει τον εαυτό του, καθοριστικό της ποιότητας του ΑΕΘΛΟΥ, δια του οποίου αποκαλύπτεται η πορεία προς το

Όπως σε ένα φάρμακο η σωστή δόση θεραπεύει τον ασθενή, η υπερβολική δύναται να γίνει δηλητήριο και να τον σκοτώσει. Γι αυτό ο αθλητής πρέπει να τηρεί το μέτρο και να προσέχει να μη μετατρέψει τον εαυτό του σε ένα μονομανή διεκδικητή της νίκης και της επίδοσης, παραμελώντας προς χάριν τους τα πάντα.
Διότι η συνεχής προσκόλληση του αθλητή στην ιδέα αυτή μέχρι δουλικότητος και η ισχυρή δόση άθλων, προσπάθειας και μόχθων κάνει τον αθλητή αφού ο ίδιος έχει παρεκτραπεί των πραγματικών αθλητικών σκοπών οι οποίοι δεν είναι άλλοι από την δημιουργία καλών, αγαθών και υγιών πολιτών. Δεν πρέπει να μας συγκινούν οι υπερβολές των άθλων και της δυνάμεως. Εκείνο που ενδιαφέρει είναι η καθολική γύμναση η οποία θα φέρει την ισχυροποίηση της ψυχής και του σώματος.

Ο αθλητής πρέπει να φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα αυτογνωσίας για την επίτευξη ενός στόχου μέσω της εσωτερικής του αλκής και δίχως τους γνωστούς τρόπους τους οποίους συναντάμε στις μέρες μας τις γνωστές απαγορευμένες ουσίες τις οποίες επιβάλει άμεσα ο λεγόμενος σε εισαγωγικά τύραννος ο ίδιος της ψυχής και του σώματος που σπρώχνει τον αθλητή στην υπεροψία την αλαζονεία και την οίηση.

Μέτρο Άριστο και στον αθλητισμό τίποτα το υπερβολικό. Όλα αυτά συνθέτουν την πραγματική εσωτερική διάσταση του το οποίο πρέπει να είναι συνδεμένο με κάθε αθλητή. Αυτός με την καθημερινή προσπάθεια θα βελτιώσει δια του το εγώ του χθεσινού του εαυτού.

Ο αθλητής καλείται σήμερα να γίνει καλύτερος από εχθές αλλά οφείλει να είναι λιγότερο καλός από αύριο δια να αποκομίσει το πραγματικό όφελος των προσπάθειών του.

Νικητής σήμερα δεν θα είναι αυτός που θα τερματίσει πρώτος. Νικητές θα είναι όλοι όσοι μπορέσουν να γνωρίσουν και να ξεπεράσουν τον φίλο εαυτό τους.

JoomSpirit